1STCHOICE

Seorang mahasiswa yang sedang kekeringan wanng menghadapi dilema sama ada ingin menghantar surat untuk meminta wang kepada ayahnya atau tidak.Selang beberapa saat(0.0001)dia pun membuat keputusan untuk menghantar surat kepada ayahnya.Sedang asyik menulis dia pun teringat tentang perangai ayahnya yang sangat kedekut jadi dia pun mencari idea untuk membuat ayahnya tergerak hati untuk menghantar wang kepadanya lalu dia mendapat idea yang cukup licik.Dia pun segera menulis surat untuk ayahnya.Suratnya berbunyi begini:




Ayah,

Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada
ayah untuk meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin
meminta wang sebanyak RM100.000 daripada ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak.Saya dah cakap jangan mintak tapi tangan saya tak berhenti menulis.Saya meminta dengan tulus dari hati saya yang paling dalam,sally maafkan saya.oops sory yer ayah salah tulis

Salam dari anakanda,
Sarip bin saripuddin.

P/s: Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya
cuba untuk mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat. Saya ingin mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah terlambat.Saya harap ayah tidak yang akan menerima surat yang saya kirimkan ini.Tapi kalau ayah menerima jugak surat ini pandai-pandailah ayah ejas yer.
Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang mengandungi ayat yang ringkas.

Kepada Sarip,
"Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima"
Dari Ayahmu.


Saripuddin bin mydin


moral:jangan cuba untuk menipu bapak anda kerana bapak anda jauh lebih licik dari anda

Categories:

Leave a Reply

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget