1STCHOICE

Assalamualaikum kepada para pembaca yang membaca blog aku ini.Hari ini kita ingin membesarkan rumah dari wang yang kita dapat dari hasil rasuah,hari ini kita ingin merebut jawatan dengan melakukan perkara yang jahat dan hari ini kita jadikan minuman arak sebagai minuman kebanggaan.Takbur,bongkak,dengki,dendam dan bakhil ialah sifat yang wujud dalam diri seorang insan yang bernama manusia.Semua itu menjadi perkara biasa dalam kehidupan yang serba canggih dan moden ini.


  Walaupun kita sedar yang kematian itu pasti menjemput kita pada suatu hari nanti kita masih alpa dengan kemewahan duniawi.Dunia yang manusia sebagai penghuni ini adalah salah satu pinjaman yang diberi oleh Allah kepada kepada hambanya tetapi kita menggunakan barang yang dipinjam dengan rakus dan tidak bersyukur sama sekali. 
                                                                                                                                                              
Firman Allah yang bermaksud "Setiap yang bernyawa akan merasai mati dan sesungguhnya pahala kamu akan dibalas pada hari Khiamat." Surah Ali Imran ayat 185. Rasulullah SAW bersabda "Sebelum berlakunya Hari Qiamat, akan terdapatnya kematian yang amat menakutkan dan kemudian dari itu berlakulah tahun-tahun gempa bumi"
 
 Rasullullah pernah bersabda bahawa orang yang paling cerdik ialah orang yang paling banyak ingat kepada mati dan ini bermakna orang yang paling bodoh ialah orang langsung tidak memikirkan pasal kematian




Ayat Al Quran: Tiap-tiap yang bernyawa akan merasai mati. Kami akan menguji kamu dengan keburukan dan kebaikan sebagai cubaan yang sebenarnya dan hanya kepada Kamilah, kamu dikembalikan. (Al Anbiya` : 35)


Sebagai penutup kepada entri aku kali ini korang saksikanlah video pasal kematian yang mungkin boleh menginsafkan diri.


Categories:

Leave a Reply

Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget